Söker brevkontakt i norsk
Söker brevkontakt i norsk
Hei!
Je har vaert et ar i norge. Nu er jeg tilbake i tyskland og vil fortsette a laere norsk. Kanskje har noen lust og skrive meg og kontrolere min brev. Som tilbud kan jeg gir lit tysk roedvin eller annen tysk produkter per posten.
Ha det bra!
Janina
Je har vaert et ar i norge. Nu er jeg tilbake i tyskland og vil fortsette a laere norsk. Kanskje har noen lust og skrive meg og kontrolere min brev. Som tilbud kan jeg gir lit tysk roedvin eller annen tysk produkter per posten.
Ha det bra!
Janina
-
- NF-Mitglied
Re: Söker brevkontakt i norsk
har sendt deg en PM, så bare sjekk PM-postkassa di.
hilsen
hilsen
Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.
Gåte
Jeg ville ikke råde deg å sende vin eller annen alkoholholdig drikke til Norge. Da må mottakeren nemlig betale for det, ofte mer enn det som er verdi på flaska...
Mottakeren er ikke nødt til å betale dersom han nekter å ta imot pakken. Norske toll gleder seg over det fine innholdetImsewims hat geschrieben:Jeg ville ikke råde deg å sende vin eller annen alkoholholdig drikke til Norge. Da må mottakeren nemlig betale for det, ofte mer enn det som er verdi på flaska...

Men da bodde du i Norge i ett år, det er stor forskjell når du bruker preteritum her. Det du skrev betyr nemlig at du oppholder deg i Norge i ett år og er fremdeles derJanina hat geschrieben:Jeg har vaert et ar i norge. Nu er jeg tilbake i tyskland

"Men da bodde du i Norge i ett år, det er stor forskjell når du bruker preteritum her. Det du skrev betyr nemlig at du oppholder deg i Norge i ett år og er fremdeles der
[/quote]"
Jeg vite, min redskrivning og grammatikk pa norsk er helt ufyselig. Men derfor söke jeg norsk brevkontakt og noen som har lyst og kontrolere min kaos. Kanskje du er den riktige partner for meg. Du lyde pa en laerer.
Takk for korektur!
Janina

Jeg vite, min redskrivning og grammatikk pa norsk er helt ufyselig. Men derfor söke jeg norsk brevkontakt og noen som har lyst og kontrolere min kaos. Kanskje du er den riktige partner for meg. Du lyde pa en laerer.
Takk for korektur!

Janina
-
- NF-Mitglied
hei!
hab mir mal schnell ne korrektur erlaubt
gruß
das hobbitmädchen
hab mir mal schnell ne korrektur erlaubt

gruß
das hobbitmädchen
Jeg vet, min rettskrivning og grammatikk på norsk er helt ufyselige. Men derfor leter jeg etter norsk brevkontakt og noen som har lyst til å kontrollere (oder: rette) mitt kaos. Kanskje er du den riktige partneren for meg. Du høres ut som en lærer.Janina hat geschrieben:Jeg vite, min redskrivning og grammatikk pa norsk er helt ufyselig. Men derfor söke jeg norsk brevkontakt og noen som har lyst og kontrolere min kaos. Kanskje du er den riktige partner for meg. Du lyde pa en laerer.
Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.
Gåte
Hei,
Jeg pleier vanligvis ikke å rette på det som en gjør eller skriver her, men det er faktisk en temmelig alvorlig feil de fleste gjør når de går ut fra tyske språket. På norsk er det i dette tilfellet det samme som på engelsk eller dansk, og forskjellen i betydningen er meget stor. Hvis du vil skrive til meg er det helt i orden, bare ta kontakt via pm for å få email adressen min. Jeg snakker og skriver norsk flytande, men er ingen nordmann likevel.Jeg vite, min redskrivning og grammatikk pa norsk er helt ufyselig. Men derfor söke jeg norsk brevkontakt og noen som har lyst og kontrolere min kaos. Kanskje du er den riktige partner for meg. Du lyde pa en laerer.