jeg fikk en lapp på svensk i dag og det er viktig å finne ut hva »tuv« betyr - må liksom vite det til i kveld og det er ingen her fra norden for tiden...

takk for hjelpet!
mvh
oli
Hei oli,oli hat geschrieben:det er viktig å finne ut hva »tuv« betyr
Far min är norrman men jag växte upp i Sverige.oli hat geschrieben:sommerfugl, er du den første svenske jeg ble kjent med som faktisk liker norge, eller?![]()
Min vennine er også svensk og hun liker Norge likeveloli hat geschrieben:sommerfugl, er du den første svenske jeg ble kjent med som faktisk liker norge, eller?
det er ikke noe tydelig svar, faktisk...Far min är norrman men jag växte upp i Sverige
kanksje ikke fiendskapet, men alle de svenskene og danskene jeg møtt dekket hele spektrumet fra »liker ikke norge« til »hater norge«. likevel er det greit å tjene 120 spenn i timen...Jeg syns at fiendskapet mellom nordmenn og svensker er ikke så jævlig stor, i det minste ikke hos ungedomet
det ville forresten være lit ond - de er kjent til bilen min...Kanskje skal det betyr TÜV - den tyske Tekniske Overraskelse Forening?
Da har du rett, »overvåkning« er akkurat oversettelsen, men da jeg snakker på tysk stadig vekk om »Technischer Überraschungsverein«, hvorfor ikke også på norsk? Og de har helt sikkert en overraskelse parat, når jeg kommer inn med bilen eller motorsykkel...oli hat geschrieben:så det bare nå - »overraskelse«!? *lol* det stemmer, på en måte...du mener »overvåkning«, tror jeg.