Kan jeg få kjøpt angrepille som Postinor eller Norlevo uten resept? Har nettopp lest en artikkel om dagen-derpå-pille i Wikipedia og det står i artikkelen at den er kun på resept i Tyskland, er det sant?
Livee
Et lite spørsmål om nødprevensjon i Tyskland
-
-
- NF-Stammbesucher
Re: Et lite spørsmål om nødprevensjon i Tyskland
vet ikke akkurat
men det er virkelig mulig.
du må gå til en lege for kvinnelig problemer (Gynækologe), men i dag er det lørdag og det haster, ikke sant? Gå til et sykehus og forklar din situasjon. Hvis det er en mulighet å få det uten resept vet de det, men det skulle ikke være et problem å få en privatresept fra legen.
lykke til og ha det.
(forhåpentlig var det ingen feilinterpretasjon fra min side...
)

du må gå til en lege for kvinnelig problemer (Gynækologe), men i dag er det lørdag og det haster, ikke sant? Gå til et sykehus og forklar din situasjon. Hvis det er en mulighet å få det uten resept vet de det, men det skulle ikke være et problem å få en privatresept fra legen.
lykke til og ha det.
(forhåpentlig var det ingen feilinterpretasjon fra min side...

ja du trenger resept for å få kjøpt den.
Grüsse,
Linda
Linda
Her i Norge trengs det legeundersøkelse og resept. Det må ikke nødvendigvis være gynekolog som du går til (det er faktisk fastlegen din som er ansvarlig). Dette for å unngå at den blir brukt til abort (tabletten, ikke legen
).

-
- NF-Stammbesucher
Dette stemmer ikke!cantara hat geschrieben:Her i Norge trengs det legeundersøkelse og resept. Det må ikke nødvendigvis være gynekolog som du går til (det er faktisk fastlegen din som er ansvarlig). Dette for å unngå at den blir brukt til abort (tabletten, ikke legen).
Tablettene kjøpes på apoteket UTEN resept... jeg vet det fordi jeg jobber i "bransjen"... en klarer ikke å bruke pillen til abort, dette er ikke mulig!
Legeundersøkelse er heller ikke nødvendig.
Men i Tyskland trenger man resept for å kjøpe "angrepillen".
Hilsen
Susanne
-
tusen takk for alle svarene. Jeg flytter til Østerikke om noen måneder og det er godt å vite at man skal først få en time hos legen der også. De vet jo... ting skjer 

Nå er Østerrike og Tyskland to foskjellige land, men et kjapt søk på pille danach og Oesterreich viste, at man også der trenger resept.
Grüsse,
Linda
Linda
-
det har jeg jo skrevet, ja...