Om det er billigere i Tyskland, det aner jeg ikke. Her i Norge, f.eks. hos Rimi, Ica osv. får du dem kjøpt for 59 NOK.trollmor hat geschrieben:Er de billigere i Tyskland?
Hva må man omtrent regne for en veste?
Fra 1.mars påbud om refleksvest i bil i Norge.
Re: Fra 1.mars påbud om refleksvest i bil i Norge.
ikkje sikkert hvis den er billigere i Tyskland...men jeg tror det er obligatorisk å ha den når du reiser inn til Norge. Veit ikkje - kanskje politi vil ha en kontrolle akkurat som de hadde i Østerrike ved grenseovergangen...
Jeg tror nok at både politi og biltilsynet (de som foretar tekniske kontroller ute i felten) vil se mellom fingrene med denne vesten i måneder fremover.
¨
Det har ikke vært så veldig godt informert om dette her i Norge når det gjelder dette.
¨
Det har ikke vært så veldig godt informert om dette her i Norge når det gjelder dette.
Sig
Da er det jo ingen stor sak: for ca. € 2,--
Forstår ikke, hvorfor det er ikke påbudt i Tyskland.
Er det nødvendig å har en veste for hver persjon i bilen, eller gjelder det bare for bilføreren?
Forstår ikke, hvorfor det er ikke påbudt i Tyskland.
Er det nødvendig å har en veste for hver persjon i bilen, eller gjelder det bare for bilføreren?
trollmor

Kravet gjelder bare fører. Den skal ligge slik at han rekker den fra der han sitter, uten å måtte gå ut av bilen først.
Sig
-
- NF-Stammbesucher
Men selv om det bare blir krevet en sikkerhetsvest for bilføreren, så er det sikkert fornuftig å ha så mange sikkerhetsvester i bilen som det sitter personer i bilen. Skulle man oppleve et trafikk-ulykke, så hopper vanligvis alle ut - og da er det uten vits at bare sjåføren går ut med sikkerhetsvest, mens de andre utsetter seg for livsfare!
Diskusjonen om antall vester som skal befinne seg i bilen, er egentlig tull, siden prisen for vesten er meget lav.
Hilsen! Lavskriken
Diskusjonen om antall vester som skal befinne seg i bilen, er egentlig tull, siden prisen for vesten er meget lav.
Hilsen! Lavskriken
ja, da har du rett i!
Hei, lavskriken, du er bosatt i Backnang?
Vi er av og til der på besøk. Svigerforeldrene bor der også!
Hei, lavskriken, du er bosatt i Backnang?
Vi er av og til der på besøk. Svigerforeldrene bor der også!
trollmor

-
- NF-Stammbesucher
Hei, trollmor!
Ja, det er riktig! Jeg er bosatt i Backnang! Det er jeg allerede siden mange år! Men i hodet mitt er jeg svært ofte i Norge, f.eks. når jeg leser en bok på norsk, når jeg ser en film på TV om turer i Norge, når jeg ringer med en av mine venner i Norge, eller når jeg skriver en mail på norsk.
Diskusjonen om sikkerhetsvester på norske veier er viktig, likeså for meg, for vi planlegger en reise til Norge i sommer 2007. Men vi har allerede 2 av disse sikkerhetsvestene i bilen.
Hilsen! Lavskriken
Ja, det er riktig! Jeg er bosatt i Backnang! Det er jeg allerede siden mange år! Men i hodet mitt er jeg svært ofte i Norge, f.eks. når jeg leser en bok på norsk, når jeg ser en film på TV om turer i Norge, når jeg ringer med en av mine venner i Norge, eller når jeg skriver en mail på norsk.
Diskusjonen om sikkerhetsvester på norske veier er viktig, likeså for meg, for vi planlegger en reise til Norge i sommer 2007. Men vi har allerede 2 av disse sikkerhetsvestene i bilen.
Hilsen! Lavskriken