Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Postinger på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!
Grønn Demon hat geschrieben:Hvor i Berlin er du fra da?
Hvor gammel er du?
Jeg er fra Marzahn-Hellersdorf. Ikke pent strøk. Jeg er nitten årer og jeg lerne norsk, fordi jeg vil gjerne studere skandinavistisk, men universitet tar meg ikke i vintersemesteren dette.
Når jeg vil prøve å lerne så mye jeg kan og kanskje gjører "Bergentest".
Skjønt det er faktisk norsk som er språket her, finnes det en del av forumet som tar seg av alle dem som lider av denne uimotståelige fornemmelsen å være tvunget til å fortelle til en og enhver hvor de kommer fra? Det finnes et sted der det er absolutt på sin plass: i profilen.
Absolutt enig med deg i at det skal snakkes norsk på dette forumet.
Overhodet ikke enig med din lite høflig kritikk. Det som er meningen med forumet er akkurat å bli kjent med hverandre.
Javisst, men hva er det som står imot at en fyller ut sin profil med bosted og strøk han/hun kommer fra? Den blir vist ved siden av hvert eneste innlegg som blir skrevet og kan sees av alle som leser det. Det er grunnen til hvorfor det finnes denne muligheten... lite høflig, nei.... mhhh, litt drastisk ville jeg si da
Det som er greia er at storparten av medlemmene er fra hele Tyskland og flere tysk-språkelige land, slik at det er lite vits for dem å se hvor i en ukjent by en kommer fra.
hm... ikke så stort å fortelle. bor i bodø, kommer fra køln. studerer her, men skal snart flytte tilbake til tyskland. får se hvordan det blir. trives egentl. så godt her.
hva har den opplyste kretsen å by på da @magnetic north?