Pilze-Börnie
hm, det er litt avhengig av deg selv, om det er greit for deg å være alene i et fremmed land på ferie. men egentlig så er det okay for du møter jo masse folk der og siden du snakker norsk...tvangeste hat geschrieben:Er det ikke litt kjedelig, når man gå alene i et annet land?
det er sikkert varmere om sommeren og i mars/april er det kanskje fremdeles litt "trist" men i sør har våren da kanskje begynt i denne tida. ihvertfall er det mindre turister i mars og april.tvangeste hat geschrieben: Når ville være det bedre reisetiden? Ville det være bedre å g å om sommeren eller i mars og April?
bl.a. = blant annet , på tysk u.a.tvangeste hat geschrieben: Ps: jeg har et sist spørsmal…hva betyr „bl.a“? Jeg er virkelig for dum for å finne de tut![]()
Slikt ser det ut. Hvis jeg var deg ville jeg gjort det likeså.Jeg håper at kollega mi kommer virkelig med,
men ja, ellers må jeg gå alene.
Kommer an på hva slags instilling du besitter overfor land og mennesker,Er det ikke litt kjedelig, når man gå alene i et annet land?
I tillegg ville jeg anbefale å lese nettutgavene av forskjellige aviser (Dagbladet, Aftenposten og lignende) dersom du ville skaffe deg oversikt over de hyppig brukte ordene og uttrykk ved mangfoldige emner.Tekster over den første verdenskrig, den franske revolusjon
og karl den store forstår jeg i alle fall allerede.
Sånn er det når man lærer seg et nytt språk. Først leser du, deretter begynner du å lage setninger selv, så blir det stadig bedre og plutselig føler du et uimotståelig begjær til å sette deg i gang med å snakke. Før du ikke kan lage setninger nesten flytende er det svært vanskelig med å snakke, synes jeg. Jo fortere det går med skrive, dess bedre blir det muntlig også. Dette er erfaringene jeg har gjort.Mitt størst problem er "bare" å skriver selv,
tror jeg.(og naturlig å snakker;)
Ikke vær redd for å snakke når du er i Norge! Du får beste norskundervisningen på denne måten, og alt dette helt gratis! Uansett om du gjør mange feil eller ikke blir du forstått, og en som har norsk som morsmål legger raskt merke til at du er nybegynner og tar sikkert hensyn til det, dette er jeg helt sikker på.jeg vil ikke vite hvor dårlig uttalen min er *g*)
Bare glem denne gammeldagslige musikken og dra til Norge! Tar med deg en cd av gruppen og hør på dem mens du sitter i flyet til Norge.Sannsynnligvis er det ikke mulig å være i Oslo (eller i Norge)
etter den 9.April (Jeg gå til Konserten til Apocalyptica
Hvis du drar til Oslo er hvilken som helst tid godt nok. For å nyte storbylivet trengs det ikke å ha særlig fint vær.Når ville være det bedre reisetiden?
Ville det være bedre å g å om sommeren eller i mars og April?
Hobbitmaedchen svarte på dette allerede.Ps: jeg har et sist spørsmal hva betyr bl.a?
Bortsett fra at jeg ikke synes at du er faktisk for dum hadde jeg brukt "faktisk" i dette tilfellet.Jeg er virkelig for dum for å finne det ut
(er det riktig å bruke "virkelig" i denne settning?)
Nei, frykter det blir ingenting med Bergen og midnattsolen, det ligger faktisk ikke nok nordlig.men det er ikke sikker om jeg kann gå så langt i norden for å se midnattsola..
Bergen er jo sannsynligvis ikke tilstrekkelig nordlig
Du behøver ikke bekymre deg altfor mye om det. Det trengs ikke å rette dine feil, bare prøv å gjøre det bedre neste gangen.Kanskje kann jeg det jo rette på en annen gang. Norgesvenn blir jeg uansett, tror jeg
I like måte!Altså, jeg ønsker alle fortsatt en pen kveld og en pen uke.
ikke tilstrekkelig ( ouuuh, jeg tror dette ord var falsk *g*) nordlig…
bare en liten rettelse for de som vil lære: det ligger ikke langt nok mot nord.det ligger faktisk ikke nok nordlig