Mange takk for deres informasjoner !
Nå jeg tror jeg har mye å lese om vinteren.
Ha det fint
Leser dere norske bøker?
Re: Leser dere norske bøker?
hei
jeg leser boker fra Jo Nesbö.
Han skriver veldig bra.
jeg leser boker fra Jo Nesbö.
Han skriver veldig bra.
hei, Jeg liker å lese bøker i språk som de er skrivet. Jeg begynte å lese i norsk for 3 måndene siden. Jeg snakke bare ingenting - men å lese er ok. Først jeg kjøpte en bok av Toril Brekke (historisk roman) som er populaert i Tyskland, men det vær for vanskelig, so jeg prøvte en krimi...for vanskelig. Da leste jeg en billig romantisk bok... (5 ganger "jeg elsker deg" per side ! men det gikk bra
). Nå leser jeg den krimi "død hand" fra Sverre Knudsen. Jeg vet ikke hvis boka er kjedelig eller jeg overser flere detailjer fordi jeg leser nesten uten ordbok. Men boka er ganske lett å lese, tror jeg. Og Sverre er nordman. Etter jeg skal slutte av med "Død hånd" jeg vil prøve å lese Toril Brekke en gang til. Takk for forslag av andre bøker.

-
- NF-Stammbesucher
Hvis du er interessert i historier som beskriver de tidligere norske levekår kan jeg bare anbefale familie-sagaen av Anne Karin Elstad. Bøkene bygger opp på hverandre, men kan også leses for seg selv.
Her rekkefølgen:
Folket på Innhaug (1976)
Magret (1977)
Nytt rotfeste (1979)
Veiene møtes (1980)
Senere, Lena (1982)
Sitt eget liv ( 1l983)
- for dagene er onde (1985)
Maria, Maria... (1988)
Julie (1993)
Vet ikke om det finnes enda flere etter "Julie". jeg har lest meg helt gjennom disse her og fikk et godt inntrykk hvordan livet til det norske land- og også litt byfolk skjedde - fra nittenhundretallet inntil vår nåtid.
Bøkene finnes blant annet i hvert offentlig bibliotek.
Her rekkefølgen:
Folket på Innhaug (1976)
Magret (1977)
Nytt rotfeste (1979)
Veiene møtes (1980)
Senere, Lena (1982)
Sitt eget liv ( 1l983)
- for dagene er onde (1985)
Maria, Maria... (1988)
Julie (1993)
Vet ikke om det finnes enda flere etter "Julie". jeg har lest meg helt gjennom disse her og fikk et godt inntrykk hvordan livet til det norske land- og også litt byfolk skjedde - fra nittenhundretallet inntil vår nåtid.
Bøkene finnes blant annet i hvert offentlig bibliotek.
... es ist, was es ist, sagt die Liebe
(Erich Fried)
(Erich Fried)